Özay Şendir yazdı: Türkiye'nin dijital işgali...

Son dönemde internette ve sosyal medyadaki tehlike bir kez daha gözler önüne serildi. Milliyet yazarı Özay Şendir, "dijital işgal" diyerek nitelediği konuyla ilgili dikkat çeken bir yazı kaleme aldı.
ABONE OL
Abone Ol
Özay Şendir yazdı: Türkiye'nin dijital işgali...
Haberler / Medya
13 Ekim 2024 Pazar 11:39
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Türkiye'de günlük internet kullanımı, internette geçirilen süre bakımından oldukça yüksek seviyede. Milliyet yazarı Özay Şendir de bu konuya değinen bir köşe yazısı yazdı.

İŞTE ÖZAY ŞENDİR'İN YAZISI:

Türkiye’nin dijital işgali...

We are Social Dijital 2023 Global Raporu’na göre Türk halkı bir gün içerisinde 7 saat 24 dakikasını internette geçiriyor. 

Türkiye’de instagram kullanım süresi dünya ortalamasının neredeyse iki katı. Reklam erişim oranında da dünyada ilk sırada yer alıyor. 

Instagramdan sonra en büyük tutkumuz Tik Tok sonra da Youtube geliyor. 

Bu üç verinin bize gösterdiği en acı nokta şu, okumakla bağımız kopuyor, sadece seyreden insanlar haline geldik. Tamamı 125 sayfa olan raporda başka can sıkıcı noktalar da var. Mesela hava durumu, dolar, altın, porno sitelerini arama sayısı son derece yüksek. Alışveriş sitelerinin aldığı trafik inanılmaz boyutta. Aile ve arkadaşlarıyla iletişimini sosyal medya üzerinden kuranların oranı yüzde 50.1. 

ÇOCUKLAR VE OYUNLAR: 

Bir başka veriyle devam edeyim: Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2021 yılında yaptığı araştırmaya göre dijital oyun oynadığını belirten 6-15 yaş grubundaki çocukların yüzde 94,7’si hemen her gün veya haftada en az bir defa olmak üzere düzenli olarak dijital oyun oynadığını söylüyor. 

Ne var bunda diyeceksiniz söyleyeyim: 

Craig A. Anderson ve Karen E. Dill tarafından 2000 yılında yayınlanan bir araştırma, şiddet içeren video oyunları oynayan katılımcıların laboratuvar ortamlarında daha yüksek saldırganlık seviyeleri sergilediklerini ortaya çıkardı. Amerikan Psikoloji Derneği de oyunlar ve saldırganlık arasındaki bağlantıyı kabul ederken, oyunların saldırganlığı etkileyen birçok faktörden biri olduğunu vurguladı. Bugün şiddeti konuşuyoruz ya, daha kötü günler de uzağımızda değil aslında. 1999’da, Littleton-Colorado’daki Columbine Lisesi’ne bir saldırı düzenleyerek 13 kişiyi öldürüp, 23 kişiyi yaralayan iki saldırganın yaşattıkları dehşetin şiddet dolu bilgisayar oyunları olduğunu ABD makamları resmen açıklamıştı...

YAZININ TAMAMINI OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL SİYASET DÜNYA MEDYA MAGAZİN SPOR YAZARLAR RÖPORTAJLAR PORTRELER ANKARA KULİSİ FOTO GALERİ VİDEO GALERİ KÜLTÜR SAĞLIK EKONOMİ TEKNOLOJİ ANALİZ TEKZİP
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2024 Turktime